Şehir genişlemesi, bilgi gelişimiyle birlikte hızlanırken, şehir içindeki yoğun yenileme, merkezden çevreye doğru radyal olarak tüm türden kaynakları emen bir girdap gibi görünüyor. Kaynakların giderek azaldığı bir durumda, şehrin "eski kısmının" yeniden kullanımı yeni bir çözüm olarak ortaya çıkmaktadır. İnsanların çevreyi şekillendirdiğini, ancak çevrenin de oradaki insanları şekillendirdiğini her zaman hissederiz.
272 Galeri, orijinal konutu üç temel işlev olan ortaçağ mobilya sergisi, sanat galerisi ve özel toplantılar için bir alan olarak dönüştüren bir mimari alanın yenilenmesi olan deneysel bir yenileme uygulamasıdır. Bu, şehir bloklarının cazibesinin farkına varmalarını sağlamak için şehir hafızasına dokunmayı amaçlar. Şehir ve mimari, hoş bir çevre ve çeşitli kültürel ve sanatsal etkinlikler aracılığıyla yakından bağlanmıştır.
Malzemelerin kullanımında, minimizasyon ilkesini sürdürmeye devam ediyoruz. Üçüncü katta boyasız çam ve cam tuğla duvarlar dışında, merdivenlerin dış korumaları ve avlu tamamen demirden yapılmıştır. Demirin ağırlık hissi ve kolay oksidasyon özelliği, mekanın karakteriyle eşleşir ve mekanın atmosferini güçlendirir. Maliyet düşüncesiyle, orijinal dökme yerinde terazzo zemin ve duvar mekanizmasını, merdivenlerin ahşap korkuluklarını korumayı seçtik, eski ve yeni arasındaki ilişkiyi dengeleyerek.
Proje, Foshan, Çin'de yer almaktadır, bu da zengin kültürel mirası olan tarihi bir şehirdir. Eski şehrin yenilenmesini araştırma hedefi olarak alarak, sınırlı bütçeyi kullanarak, yaşlanan toplulukta eski binaların çok noktalı kısmi yenilenmesi ve dönüşümünü denemeye çalıştık. Mevcut kullanılmayan veya yarı terk edilmiş alanlar sanat galerilerine, tasarım stüdyolarına, kitapçılara vb. dönüştürülür. Bu, genel topluluk atmosferini aktive eder, böylece kültürü ve iş dünyasını insanların günlük yaşamına geri getirir. Yerel toplumda geniş çapta etkilenmiştir ve yerel halkın çeşitlendirilmiş yaşam biçimini değiştirmiştir.
Yeni binaların yenilenmesinde çevrenin nasıl kullanılacağı konusunda nasıl bir zorluk vardı? "Minimum" müdahaleyi gerçekleştirmek için, mekanla danışma diyaloguna sahip olmaya çalışıyoruz. Nerede yıkılmalı, tamir edilmeli veya eklenmeli? Tüm yıkılan parçalar, yeni çevrede dürüstçe yansıtılacak ve aksine, yeni parçalar orijinal izlerle örtüşecek, bu da yeni ve eski arasında bir oyun sürecidir, böylece yeni bir mekansal düzen kurulur.
1980'lerin tuğla ve beton yapısına minimum müdahale ile bağlamı saygı gösteren bir yenileme projesidir. Doğayı saygı göstermek için pencere çerçevesini pencerenin dışına tasarladık ve pencere çerçevesini manzaraya göre ayarladık. İçeriden dışarıya bakıldığında, sanki pencere kendisi kaybolmuş gibi görünüyor, bu da dışarıdaki saf yeşili mükemmel bir şekilde sunuyor. Yıllara saygı göstermek için, lekeli duvarlarla yankılanan demir elementlerini kullanarak mekanın atmosferini güçlendirdik.
2022'de A' Mimarlık, Bina ve Yapı Tasarımı Ödülü'nde Demir ödülüne layık görülen bu tasarım, iyi tasarlanmış, pratik ve yenilikçi yaratımlara verilir. Endüstriyel gereksinimleri karşılayan ve sektörün en iyi uygulamalarını ve yetkin teknik özelliklerini entegre eden bu tasarım, tatmin ve olumlu duygular sağlar, daha iyi bir dünya oluşturmaya katkıda bulunur.
Proje Tasarımcıları: Qiuwen Luo
Görsel Kredileri: Image #1, Image#2, Image#3, Image#4, Image #5: Photographer Chao Zhang, 2021
Proje Ekibi Üyeleri: Qiuwen Luo, Zhixu Wang, Licen Ye
Proje Adı: 272 Gallery
Proje Müşterisi: Qiuwen Luo