HoloKit X, aynı fiziksel alanda bulunan bireylerin gerçek zamanlı olarak sanal nesnelerle birlikte etkileşime girmelerini sağlayarak, co-located çok oyunculu karışık gerçeklik deneyimini daha erişilebilir hale getirmeyi amaçlıyor. "Yalnız hayal ettiğin bir rüya sadece bir rüyadır. Birlikte hayal ettiğiniz rüya gerçektir" mottosundan ilham alarak, yüz yüze etkileşimi ve kişilerarası bağları teşvik eden bir co-located MR oluşturuldu. Mevcut MR başlıklarının yüksek maliyetleri, birçok kişinin çok oyunculu karışık gerçeklik deneyimini yaşamasının önünde engel teşkil ederken, HoloKit X bu sorunu çözerek MR'yi daha geniş bir kitleye ve içerik üreticilerine ulaştırıyor.
HoloKit X'in ortaya çıkışı, Hu'nun 2018'de tanıttığı açık kaynaklı karton MR cihazı HoloKit Cardboard'dan esinlenmiştir. HoloKit Cardboard montajı ve kullanımı kolay olsa da, kitlesel benimseme için hazır değildi. HoloKit X için Hu'nun vizyonu, tasarımı iyi kalitede, stabil ve çoğunluk için erişilebilir bir seviyeye taşımaktı.
HoloKit, iPhone'u bir MR başlığına dönüştüren bir periskop yapısı kullanır (Amerika Birleşik Devletleri Patent No.: US 11,709,360B2). 60 derece FOV sunan cihaz, HoloLens ve Magic Leap gibi ana akım MR başlıklarına kıyasla çok daha uygun bir fiyatla benzer bir görüş alanı ve hatta daha iyi bir görsel deneyim sağlar. Cihaz, iPhone'daki donanımı, bionik çipleri ve lidar sensörü gibi, ARkit yazılımı, PHASE sistemi ve Airdrop teknolojisi ile birleştirerek sorunsuz bir çok oyunculu MR deneyimi sunar.
HoloKit X, MR'yi ilk kez deneyen kişiler için unutulmaz bir deneyim sunar. Uygulamada yer alan çok oyunculu MR deneyimi MOFA ile arkadaşlar ve aile, anında canlı aksiyon rol yapma büyücü savaşı gibi sihirli büyülerle dolu bir oyunun keyfini çıkarabilir. Deneyim sorunsuzdur ve zaten sahip oldukları iPhone ve Apple Watch'ı kullanır.
Ayrıca, HoloKit X, geliştiricilerin kendi projelerini geliştirmeleri veya müşterilerine hizmet vermek için ideal bir araçtır. HoloKit SDK, geliştiricilerin kendi projelerini geliştirmeleri ve bunları Apple App Store'da yayınlamaları için HoloKit X'i kullanmalarına olanak tanır. Uygun fiyat noktasıyla HoloKit X, eğitim, tıp, oyun ve pazarlama endüstrisinde MR benimsemesi üzerine çok fazla hayal gücü sunar.
Holo Interactive, Botao Amber Hu tarafından kurulan bir teknoloji şirketi olup, amiral gemisi ürünü HoloKit X ile insanların artırılmış gerçeklikle (AR) etkileşim şeklini devrim niteliğinde değiştirmeyi hedeflemektedir. Kore'de bulunan Second White tasarım stüdyosu ile iş birliği içinde geliştirilen cihaz, uygun bir fiyat noktasında Stereoskopik artırılmış gerçeklik sunan, iyi tasarlanmış ve rahat bir iPhone aksesuarıdır. Şirket, gerçek dünyanın üzerine inşa edilen, "gerçeklikler" olarak adlandırılan çoklu dijital katmanları içeren bir karışık gerçeklik olan Realverse'i herkes tarafından herkese sunmayı amaçlamaktadır.
HoloKit X, şık tasarımı, dayanıklılığı, konforu ve en önemlisi, sadece 129 dolar gibi uygun bir fiyat noktasında Hololens ile benzer bir görüş alanı ve hatta Hololens'ten daha iyi bir görsel sunmasıyla dikkat çekmektedir. Cihaz, iPhone'daki tüm artırılmış gerçeklik yeteneklerini kullanır ve donanımı, bionik çipleri ve lidar sensörü gibi, ARkit yazılımı, mekansal ses sistemi ve Airdrop teknolojisi ile birleştirerek sorunsuz bir çok oyunculu artırılmış gerçeklik deneyimi sağlar.
HoloKit X, artırılmış gerçeklik deneyimini ilk kez deneyen kişiler için unutulmaz bir deneyim sunar. Uygulamada yer alan çok oyunculu artırılmış gerçeklik deneyimi MOFA ile arkadaşlar ve aile, anında canlı aksiyon rol yapma büyücü savaşı gibi sihirli büyülerle dolu bir oyunun keyfini çıkarabilir. Deneyim sorunsuzdur ve zaten sahip oldukları iPhone ve Apple Watch'ı kullanır.
Ayrıca, HoloKit X, geliştiricilerin kendi projelerini geliştirmeleri veya müşterilerine hizmet vermek için ideal bir araçtır. HoloKit SDK, geliştiricilerin kendi projelerini geliştirmeleri ve bunları Apple App Store'da yayınlamaları için HoloKit X'i kullanmalarına olanak tanır. Uygun fiyat noktasıyla HoloKit X, eğitim, tıp, oyun ve pazarlama endüstrisinde AR benimsemesi üzerine çok fazla hayal gücü sunar.
Cihazın değeri ve etkisi, birbirleriyle yüz yüze çok oyunculu artırılmış gerçeklik deneyimlerini teşvik ederek, insanların gerçek hayatta birbirleriyle yeniden bağ kurmalarını vurgulamaktadır. COVID-19 sonrası dönemde, HoloKit X, artırılmış gerçeklikle geliştirilmiş yüz yüze iletişimi ve kişisel etkileşimi teşvik eder. Diğer artırılmış gerçeklik ürünlerinin aksine, sürükleyici içerik sağlayarak insanları uzaklaştırma riski taşıyan HoloKit X, artırılmış gerçeklik aracılığıyla gerçek hayatta bağlantı ve etkileşimi teşvik eder.
Bu felsefe, "seyirci görünümü" özelliğine yol açar ve oyuncular arasındaki artırılmış gerçeklik içeriğiyle etkileşimleri üçüncü şahıs perspektifinden canlı olarak izlemek isteyen oyuncu olmayan kişilere olanak tanır. HoloKit X, artırılmış gerçeklik anlarının paylaşılması gerektiğine inanır, çünkü Yoko Ono'nun da doğru bir şekilde belirttiği gibi, "Yalnız hayal ettiğin bir rüya sadece bir rüyadır. Birlikte hayal ettiğiniz rüya gerçektir." İçeriği paylaşılabilir kılarak, HoloKit X, teknolojinin insanları gerçek hayatta, yüz yüze bir araya getirebileceği daha iyi bir gerçeklik şekillendirmeyi umuyor.
Sonuç olarak, Holo Interactive'in HoloKit X'i, artırılmış gerçeklik dünyasında bir oyun değiştiricidir. Cihazın uygun fiyat noktası ve kullanım kolaylığı, onu çoğu insan için erişilebilir kılar, şık tasarımı ve dayanıklılığı kullanıcılar için cazip kılar. Yüz yüze çok oyunculu artırılmış gerçeklik deneyimlerini teşvik etmeye odaklanması, onu diğer karışık gerçeklik ürünlerinden ayırır ve teknoloji aracılığıyla insanları gerçek hayatta bir araya getirme taahhüdünü gösterir. HoloKit X sadece bir cihaz değil; teknoloji aracılığıyla insan etkileşimini ve iletişimini teşvik etmek için bir araçtır.
Proje Tasarımcıları: Botao Hu
Görsel Kredileri: Image #1: Holo Interactive, perspective of HoloKit X, 2022.
Image #2: Holo Interactive, back view of HoloKit X, 2022.
Image #3: Photographer Second White, Close-up photo, 2012.
Image #4: Holo Interactive, optical diagram of HoloKit X, 2022.
Image #5: Photographer Second White, a man wearing the HoloKit X headset, 2022.
Proje Ekibi Üyeleri: Holo Interactive: Botao Amber Hu, Xiuhua Tang, Yilan Tao;
Second White: Dukkeun An, Xinyi Qiu, Sora Lee
Proje Adı: Holokit X
Proje Müşterisi: Holo Interactive