Kitabın tasarımı, zengin materyal dünyayı yakalamayı ve bu kadınların insani yönlerini yansıtmayı amaçlamaktadır. Sanat tarih kitaplarının kapaklarında genellikle görülen görkemli portreler yerine basit bir kapak seçimi, bu yaklaşımı yansıtmaktadır. Portrelerin etrafını saran altın çerçeve, portre görüntüsünün etrafında değil, onun arkasında, sert kapakta yer alır. Bu, okuyucunun güçlü erkeklerin dekoratif eşleri olarak kadınların yüzeyel imajının ötesine bakmasını teşvik eder.
Kitabın yapımı, yazılı içerik, araştırma sırasında keşfedilen görsel materyal ve güncel tasarım uygulamaları arasındaki bir diyalogdu. Kitabın yazılmasında kullanılan ana kaynaklardan biri, bu kadınlardan birine ait eski bir İtalyan mermer defteriydi. Bu, kitabın son sayfaları için sanat eseri oluşturma konusunda ilham verdi. Kitabın renk paleti bir sanatçıya gönderildi ve geleneksel bir nokta mermerleme tekniği kullanarak altı özel desen oluşturdu. En uygun olanı seçtikten sonra, desen dijital olarak manipüle edildi ve bu geleneksel desene çağdaş bir görünüm kazandırıldı.
Kitap, 21.46 x 2.79 x 24.51 cm boyutlarında ve portre formatında tasarlandı. Kapak, ön yüz ve sırtta Luxor 220 Gold folyo bloklu sert kapaktır. Toz ceket, ön yüz ve sırtta Matt Black folyo bloklu ve 4/4 CMYK baskılıdır. Kitap, baş ve kuyruk altın bantlar, 2.5 mm tahtalar ve iplik dikişli sert kapaklıdır. Siyah ipek bir kurdele kullanılmıştır. Görüntüler dijital olarak sağlandı, görüntü ve renk düzeltmeleri yapıldı. Bir set dijital renkli prova alındı.
Kitabın tasarımı, kitap için yapılan orijinal araştırmaların birkaç yıl süren bir sürecin sonucudur. Bu araştırma, İrlanda, İngiltere ve ABD'deki kamu ve özel arşivlerde gerçekleştirildi ve Paul Mellon Centre for Studies in British Art gibi kuruluşlardan fon aldı. Ana kaynaklar, bu kadınların mektupları ve günlükleri, ayrıca kendi tekstilleri, eskizleri ve kişisel eşyaları koleksiyonlarıydı. Bu objelerden en ilham verici olanı, kitapta yer alan kadınlardan birinin boya paletiydi. Kitabın renk şeması, 1780'lerden bu yana palet üzerinde hayatta kalan allık pembe boya renklerinden alındı.
Kitap, bir akademik kitap olduğu için takip edilmesi gereken belirli tasarım kuralları vardı. Bu kriterleri karşılamak ve kitabın içeriğinin ciddiyetini yansıtmak ile yaratıcı sınırları zorlamak ve sanat tarih kitabının imajını modernleştirmek arasında bir denge kurmak zorlu bir görevdi. Cesur bir renk paleti, beklenmedik bir kapak resmi (ve onun uygulaması), vicereines'in günlüklerinden ilham alınan bir kurdele yer imi ve çağdaş serif tipografisinin seçimi, bu zorluğun üstesinden gelmeyi sağladı.
Irlanda'nın Vicereinesi, İrlanda tarihinde göz ardı edilen bir grup kadının anlatılmayan hikayesini anlatıyor. Tasarım süreci, bu hikayenin anlatılmasında önemli bir rol oynadı. Tasarım, bu kadınların zengin materyal dünyasını yakalamayı amaçladı, ancak aynı zamanda eylemlerinin insani yönlerini de yansıttı. Kitabın yapımı, yazılı içerik, araştırma sırasında keşfedilen görsel materyal ve güncel tasarım uygulamaları arasında bir diyalogdu. Renk paleti ve son sayfalar, kadınların orijinal eşyalarından ilham alırken, çağdaş bir tasarım yaklaşımı, akademik sanat tarih kitabının cesur bir yeniden tasarımını ortaya çıkardı.
2022'de A' Print and Published Media Design Award'da Demir ödülüne layık görülen bu tasarım, iyi tasarlanmış, pratik ve yenilikçi yaratımlara verilir. Endüstriyel gerekliliklere uygunluğu ve teknik özellikleri ile tanınan bu ödül, daha iyi bir dünya yaratmaya katkıda bulunur.
Proje Tasarımcıları: Jurga Rakauskaite-Larkin
Görsel Kredileri: Image #1 Unknown artist, The Right Hon. The Countess of Buckinghamshire (detail), 1778. Reproduced courtesy of the National Library of Ireland
Image #2 Ausra Lazauskiene, Marbling artist
Image #4 Robert French (photographed by), The vicereine’s boudoir at the Viceregal Lodge, Dublin, Reproduced courtesy of the National Library of Ireland.
Image #5 After Sir Thomas Lawrence, Lady Henrietta Cole, Lady Grantham, later Countess de Grey, National Trust, Florence Court, County Fermanagh
Henri Gascar, Frances Talbot (née Jennings), Duchess of Tyrconnell, Bridgeman Images.
Maria Phipps, Countess of Mulgrave, later Marchioness of Normanby
Montego Bay, Jamaica, Photograph by Scott Wicking, reproduced courtesy of the Marquis and Marchioness of Normanby.
Photographer: Kevin Fox, 'We Shoot'
Proje Ekibi Üyeleri: Editor: Myles Campbell
Project Manager: Mary Heffernan
Publisher: Irish Academic Press
Printed: Kopa Print
Proje Adı: Vicereines of Ireland
Proje Müşterisi: Jurga Rakauskaite-Larkin