Weng, tasarımın ilhamını, projenin yer aldığı bölgenin Çin Budizmi'nin önemli doğum yerlerinden biri olmasından alıyor. Bölgede, birkaç kilometrelik bir yarıçap içinde onlarca Budist tapınak bulunuyor. Bu tapınakların çoğu, MS 326'da inşa edilen Lingyin Tapınağı gibi, tarihi öneme sahip. Bu nedenle, modern yaşam gereksinimlerini ve iç huzuru dengelemek büyük önem taşıyor.
Proje, hükümetin koruma gereklilikleri nedeniyle, orijinal mimariyi ve bina yüksekliğini koruma zorunluluğuyla karşı karşıya. Tasarım sürecinde, Weng, iç mekan ve dış mekanı iki ayrı sistem olarak ele alıyor. Yüz yıllık mimari stilin temel alındığı bu projede, modern tatil köyü ve ticari işlevler iç mekanda yer alıyor.
Yapının dış cephesindeki ahşap bileşenler, zamanın etkisiyle çürümüş. Tasarımcılar, ahşap yüzeyi karbonlaştırmak için Song Hanedanı'ndan kalma bir pişirme tekniği kullanıyorlar. Bu sayede ahşap, bütünlüğünü koruyor.
Weng, orijinal mimari formu temel alarak, çatılar ve duvarlar arasındaki bazı arayüzleri sadece iki metre yükseklikte bırakıyor. Bu, dar bir alan oluşturuyor ancak bu alanın atıl bırakılması söz konusu değil. Bu tür alanlar, lavabo veya depolama alanı olarak kullanılıyor. Ayrıca, tuvalet duvarlarını süsleyen seramikler, tuvaletin yüksekliğinin seramik tuğlaların modülerleşme çarpanına bağlı olmasını sağlıyor. Bu sayede malzeme israfı azaltılıyor ve projenin başarısı garanti altına alınıyor.
Projenin en büyük zorluklarından biri, çevre koruma gereklilikleriydi. Bahçede yeşil alan oranının ve orijinal döşeme malzemesinin korunması gerekiyordu. Yüzlerce yıllık bayrak taşından oluşan bu malzeme, modern malzemelerle, örneğin betonla, kaplanamaz veya yeşil alanı genişletmek için taşları çıkararak büyütülemezdi.
Weng'in tasarımı, Japon estetiğindeki wabi-sabi tarzından daha çok, normal yaşamın lezzetini yansıtıyor. Modern malzemelerin ve geleneksel ahşabın birleşimi, dağların iniş çıkışları ve şiirsel bir duygu yaratıyor. Doğal manzaranın ve insanların katılımı, genel mekanın en önemli unsurları arasında yer alıyor. Doğayla iç içe olma düşüncesi, mekanın düşünce tarzını belirliyor. Mekansal geçişler ve çerçeve tipi bağlantılar aracılığıyla, ormanın zenginliği mekansal tartışmaya dahil ediliyor.
Proje, 2019 yılında Hangzhou'da başladı ve aynı yılın Ekim ayında tamamlandı. Luxeh, 2021'de A' Interior Space, Retail and Exhibition Design ödülüne layık görüldü. Bu ödül, iyi tasarlanmış, pratik ve yenilikçi yaratımlara veriliyor. Endüstriyel gerekliliklere ve en iyi uygulamalara uygun olmaları, teknik özelliklerin yeterliliği, kullanıcıların memnuniyeti ve pozitif duygular yaratmaları nedeniyle takdir ediliyorlar.
Proje Tasarımcıları: Ruidong Weng
Görsel Kredileri: Image #1: Photographer Yi Chen, Luxeh Hotel, 2019.
Image #2: Photographer Yi Chen, Luxeh Hotel, 2019.
Image #3: Photographer Yi Chen, Luxeh Hotel, 2019.
Image #4: Photographer Yi Chen, Luxeh Hotel, 2019.
Image #5: Photographer Yi Chen, Luxeh Hotel, 2019.
Proje Ekibi Üyeleri: Ruidong Weng
Proje Adı: Luxeh
Proje Müşterisi: Ruidong Weng